Akce školy
TECHNOhrátky SPŠ stavební Pardubice
Sedmnáct chlapců z osmých a devátých tříd naší školy se zúčastnilo 9. září TECHNOhrátek v SPŠ stavební v Pardubicích
Jeho zaměstnanci a žáci připravili pro skoro 120 účastníků šest pracovišť v oborech truhlář, tesař, CAD projektování, stavitelství, umělecký kovář a zámečník a zedník.
Na stanovišti umělecký kovář si žáci vyzkoušeli kování kovu za tepla. Velký rozruch vznikl na oboru stavitelství, kde se skupinky žáků snažily sestavit ze stavebnice věž. Na zednickém stanovišti stavěli z cvičných cihel komín a jako správní truhláři si vyzkoušeli práci s pilkou. Zájemci o tesařinu zhotovili jednoduchý tesařský spoj. Doslova vyhánět museli zaměstnanci a žáci SPŠ mladé počítačové nadšence ze stanoviště CAD projektování, kde si mohli na 3D obrazovce navrhnout vlastní dům i s vybavením.
Všem zúčastněným se toto setkání velice líbilo.
Seiferos – ukázka dravců
8. září se žáci 1. i 2. stupně sešli na školním hřišti, kde se zúčastnili velmi zajímavé přednášky a následně ukázky dravců a sov.
Žáci se seznámili s nejucelenější sbírkou těchto ptačích predátorů a v druhé polovině programu viděli letovou produkci a imitaci lovu.
Nově nabytými informacemi se mohli hned pochlubit a získat sladkou odměnu. Ti nejrychlejší si mohli vyzkoušet i přílet dravce na ruku.
Tento pořad je velmi poutavý a nenásilnou formou informuje žáky o významu dravců v přírodě.
Zahájení školního roku 2020/2021
I přes déšť, který se před osmou hodinou ranní snášel z oblohy, bylo před základní školou na Masarykově náměstí 1. září rušno. Začal nový školní rok. Slavnostní den to byl pro čtyři desítky prvňáčků. V doprovodu svých rodičů usedli poprvé do školních lavic.
Ve dvou prvních třídách je vítaly jejich třídní učitelky Mgr. Markéta Černohlávková a Mgr. Lenka Zmítková.
Ve tvářích pedagogů, žáčků i jejich rodičů se dalo vyčíst plno očekávání, těšení i obav. To vše k 1. září patří. Naše nejmenší žáky i jejich rodiče přišly také přivítat paní ředitelka Mgr. Hana Konvalinková, paní zástupkyně Mgr. Květoslava Pokorná a paní starostka Bc. Irena Burešová. Popřály jim, aby se jim ve škole líbilo, našli si kamarády, dařilo se jim a do školy se těšili.
Děvčata a kluci naslouchali, pokukovali po svých spolužácích a nahlíželi do pytlíčků a taštiček s dárečky, které si pak odnášeli ve svých nových batozích jako upomínku na první školní den.
Přejme si: Ať každý den přicházejí naši žáci s úsměvem do školy. Ať prožijeme klidný a normální školní rok. Ať rodiče zažívají radost ze svých dětí.
Semiramis pomáhá s adaptací žáků
Druhý týden nového školního roku zakončili žáci 6. B a 6. C netradičně. Školu v pátek 11. září navštívily pracovnice organizace Semiramis, která má dlouholetou praxi v oblasti prevence rizikového chování dětí a mládeže. Naše škola se Semiramis spolupracuje již několik let.
Tentokrát bylo hlavním cílem podpořit úspěšný návrat žáků do školního prostředí a usnadnit proces jejich adaptace. Většina z nich totiž kvůli koronavirové výluce nenavštěvovala školu po dobu dlouhých měsíců. V 6. C měl mít tento den ještě jeden významný efekt. Jelikož se ve třídě sešli žáci z různých škol, bylo zapotřebí je vzájemně seznámit a nastartovat procesy, které jsou nezbytné pro zdravé fungování třídního kolektivu včetně nastavení spolupráce a pocitu důvěry ve vztahu k třídní učitelce.
V praxi probíhal den v duchu diskusních, pohybových i tvůrčích činností, které cílily na posílení kooperace ve třídě, nácvik vzájemné komunikace, společné řešení problémů, hledání východisek a v neposlední řadě také na posílení role třídního učitele, jako součásti třídního kolektivu.
Žáci se během šesti vyučovacích hodin vžili do role posádky zaoceánské lodi a společně překonávali nastražené překážky. Pomocí zábavných aktivit byla testována například paměť nebo schopnost spolupráce žáků a třídní soudržnost.
Druhou polovinu tohoto výjimečného dne trávili žáci ve venkovním prostředí městského parku. Zde pro ně byla připravena hra, na jejímž konci čekala odměna v podobě sladkého pokladu. Na cestě ke sladkostem museli plnit rozličné úkoly, skládat mapu, luštit šifry.
Celý páteční program hodnotím velmi pozitivně a připisuji mu velký význam jak pro žáky, kteří v podstatě nepřetržitě pracovali jako jeden tým, tak pro třídní učitele, kteří mohou takto své žáky poznat jinak, než při běžné výuce, mohou dobře mapovat vztahy ve třídě a navázat ještě hlubší vztah ke svým svěřencům.
Děkujeme tímto organizaci Semiramis za přípravu tohoto dne a těšíme se na další spolupráci.