Logopedie
Nejmladší žáci mohou pokračovat v řečové výchově i ve škole, která probíhá v odpoledních hodinách. Navazujeme tak na mateřskou školu. Kromě dechových, fonačních a artikulačních cviků zařazujeme i různá cvičení ve formě her pro rozvoj paměti, myšlení, fantazie, zrakového a sluchového vnímání.
Snažíme se řečové obtíže odstraňovat tak, aby logopedie žáky bavila.
Mgr. M. Černohlávková
Basketbalový projekt „Jr.NBA League“
Prvňáčci mají za sebou první den
První školní den je velkou událostí zejména pro prvňáčky, kterým začíná nová etapa. Slavnostním okamžikem je také pro jejich rodiče a učitele prvních tříd. Ani na naší škole tomu nebylo jinak. Padesát žáčků dvou prvních tříd přišla přivítat paní starostka Bc. Irena Burešová spolu s paní ředitelkou Mgr. Hanou Konvalinkovou a paní zástupkyní školy Mgr. Květoslavou Pokornou.
Jaké pocity asi ti nejmenší, ale i dospělí zažívali? Radost, obavy, strach z povinností a odpovědnosti? Není třeba se bát. S nástupem do školních lavic děti pomalu upouštějí od hravých činností k činnostem ve formě úkolů. Ve výuce mají své místo hry, které procvičují řadu dovedností. Cvičí se slovní pohotovost, řeč, paměť, předčíselná a číselná představa, tělesná obratnost, zdatnost,... Zařazují se i hry se sociálními rolemi. Každý si hledá nové kamarády a vybírá si zájmové kroužky. Učí se nenásilně pravidelnosti v denním režimu a především povinnostem.
My učitelé je budeme důsledně vést. Spolu s rodiči budeme trpěliví, vnímaví a ochotni jim vždy pomoci. Věřme, že pak naši nejmenší budou zažívat ve škole pocit radosti a pohody.
Přejme si, aby se nám všem ve školním roce 2016/2017 dařilo.
Mgr. Markéta Černohlávková
Po zápisu dvě první třídy
V pátek 15. ledna se úderem 14. hodiny naše škola otevřela pro všechny natěšené budoucí prvňáčky a jejich nejbližší. V přízemí budovy si mohli vyzkoušet spoustu zábavných her a úkolů, se kterými jim pomáhaly žákyně 8. a 9. tříd. Vždyť právě hra byla pro ně do této doby to nejlepší, co je přirozeně rozvíjelo. Vytratilo se tak napětí a samotné setkání s budoucími třídními učitelkami proběhlo ve třídách v uvolněné atmosféře. Malí předškoláci byli při zjišťování vědomostí a dovedností velmi šikovní. Výborně spolupracovali a na jednotlivé úkoly se soustředili. Za odměnu za své znalosti a také odvahu si odnesli výrobky a dárky, které jim věnovala škola.
Zapsáno bylo 55 dětí, do lavic zasedne 1. září přibližně 50 žáků.
Mgr. M. Černohlávková
Projekt Výzva 57 - dílny
CZ.1.07/1.1.00/57.02.11
V září 2015 jsme se zapojili do výše uvedeného projektu. Vybrali jsme si šablonu Rozvoj technických dovedností žáků na druhém stupni základní školy. Úkolem skupiny 15 žáků bylo vyrobit zadané výrobky podle technického výkresu a zpracovat žákovské portfolio. Výstupem této aktivity bylo vybavení školní dílny. Zakoupili jsme nové pracovní stoly, židle, svěráky a veškeré drobné nářadí. Žáci budou nyní rozvíjet technické dovednosti v novém prostředí.
Druhou šablonou byl Rozvoj individuálních ústních komunikačních dovedností žáků v anglickém jazyce formou blended – learningu. Dvě skupiny žáků měly ve výuce zavedeny digitální kombinované interaktivní výukové systémy, vedle toho mohli žáci s programem pracovat i doma. Celý projekt byl ukončen 31. 12. 2015.